Klantonderzoek van PPF APG

Wij willen graag weten wat je van ons vindt. En wat we beter kunnen doen. Daarom doen we regelmatig onderzoek.

Onze onderzoeken zijn meestal in de vorm van een online vragenlijst. Soms nodigen we je uit voor een telefoongesprek. En soms vragen we je om bij ons langs te komen en jouw mening te geven. Denk je met ons mee?
 

PPF APG voert verschillende soorten onderzoek uit. Dit zijn onze belangrijkste onderzoeken: 
 

  • Onderzoek naar klanttevredenheid. Wat vind je van de dienstverlening van PPF APG? Wat doen we goed en wat kunnen we beter doen? Met jouw antwoorden kunnen we onze dienstverlening in de breedste zin verbeteren. 
  • Onderzoek naar klantcontact. Heb je onlangs contact met ons opgenomen? Dan kan het zijn dat we je vragen of je tevreden bent over het gesprek en of je goed bent geholpen. 
  • Onderzoek naar onze communicatie. In bijeenkomsten leggen we regelmatig zaken voor aan leden van het klantenpanel van PPF APG. Wat vinden zij van een communicatieplan, ons beleid of nieuw idee?
  • Onderzoek onder (net) gepensioneerden. 

Onafhankelijke onderzoeksbureaus

De onderzoeken worden door PPF APG zelf, of in opdracht van PPF APG uitgevoerd. We werken nauw samen met een aantal onderzoeksbureaus die ons ondersteunen bij het uitvoeren van onderzoeken. Deze onderzoeksbureaus zijn betrouwbare partners die zorgvuldig door ons zijn geselecteerd:

  • MWM2
  • Viamet
  • IG&H 
  • Etil

Welke gegevens krijgen deze bureaus van ons?

Om de onderzoeken goed te kunnen analyseren, delen we gegevens met de onderzoeksbureaus waarmee we samenwerken. Welke gegevens we delen, hangt af van het onderzoek. Soms is het bijvoorbeeld relevant om te weten wat uw leeftijd is en soms niet. 

Deze gegevens kunnen we met onderzoeksbureaus delen:

  • Je klantnummer van PPF APG;
  • Je e-mailadres;
  • Je leeftijd;
  • Je geslacht;
  • Je naam;
  • Of je pensioen opbouwt bij PPF APG, pensioen van ons krijgt of in het verleden pensioen bij ons hebt opgebouwd.

De onderzoeksbureaus verwijderen deze gegevens weer nadat ze de resultaten aan ons hebben gestuurd.

Wanneer wij het onderzoek vanuit ons sturen, ontvang je een uitnodiging van onderzoek@ppf-apg.nl. Word je door 1 van de door ons geselecteerde onderzoeksbureaus benaderd? Dan ontvang je een uitnodiging van:
 

  • MWM2: noreply@mail.crowdtech.com
  • Viamet: onderzoek@viametfeedback.nl
  • Etil: helpdesk@etil.nl

  • Klantenpanel: Voor de meeste onderzoeken of enquêtes nodigen we de leden van het PPF APG klantenpanel uit. Je kunt je daarvoor aanmelden. Je krijgt dan een paar keer per jaar een uitnodiging per mail. 
  • Klanttevredenheid: Voor onderzoeken naar onze dienstverlening en klanttevredenheid nodigen we ook deelnemers uit die niet in het PPF APG klantenpanel zitten. We sturen deze onderzoeken per mail. 
  • Poll: In onze nieuwsbrief staat regelmatig een poll of enquête. 
  • Website: Op onze website verschijnt regelmatig een pop-up met de vraag om je mening te geven. 

Je kunt uiteraard per onderzoek beslissen of je wel of niet meedoet.

Ben je lid van het PPF APG klantenpanel? Maar wil je je afmelden? Dit kun je doen via Mijn PPF APG. Wil je helemaal niet benaderd worden voor onderzoeken? Dan kun je dat aangeven via dit webformulier.

Soms willen we je antwoorden op persoonsniveau opslaan in onze database. Zodat we diepgaande analyses kunnen uitvoeren om onze communicatie en dienstverlening te verbeteren. We vragen je altijd om toestemming om je gegevens op te slaan in onze deelnemersdatabase. Als je hiervoor geen toestemming geeft, dan slaan we je gegevens niet op. We verwerken je antwoorden dan anoniem. 

We gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Hoe we met je gegevens omgaan, lees je in onze privacyverklaring.

Jouw feedback gebruiken we als brandstof om onze processen, beleid en communicatie te verbeteren. Op onze website lees je regelmatig wat we met je feedback hebben gedaan.